Kilka kolejnych wpisów postanowiłem poświęcić na wspomnienie wypadów jakie odbyłem z Tomkiem Żakowskim, którego nie ma już wśród nas. Tomek czasem dzwonił do mnie spontanicznie z propozycją wyjazdu na zdjęcia. Tak było m.in. 3 listopada 2006 r., kiedy zaproponował mi wspólny wyjazd następnego dnia do Kielc. Głównym celem był dodatkowy pociąg relacji Zamość – Częstochowa Stradom uruchamiany z okazji pielgrzymki kolejarzy na Jasną Górę. Akurat nie miałem żadnych planów na ten dzień, więc wybrałem się z nim. Pierwsze dni listopada 2006 r. przywitały nas zimową aurą. Ogólnie zima 2006/2007 nie była zbyt śnieżna, ale pierwszy śnieg przyszedł wtedy wyjątkowo wcześnie. Z Krakowa wyruszyliśmy o godzinie 6:20 pociągiem pospiesznym „Długosz” do Lublina prowadzonym przez EU07-453. Po niespełna 2 godzinach byliśmy w Kielcach. Odbywało się tu łączenie grup wagonów „Długosza” krakowskiej i katowickiej. Do grupy krakowskiej podpięła się SM42-906 i przestawiła ją na tor, gdzie oczekiwały wagony z Katowic.
Stacja Kielce. SM42-906 przestawia krakowską grupę pociągu "Długosz" |
Pociąg "Długosz" już po połączeniu grup krakowskiej i katowickiej gotów do odjazdu do Lublina |
W międzyczasie przyjechało „Ustronie” z Kołobrzegu do Krakowa prowadzone przez EU07-105.
EU07-105 z pociągiem "Ustronie" z Kołobrzegu do Krakowa |
Po odjeździe „Długosza” poszliśmy wzdłuż szlaku do stacji Kielce Piaski. Na szlaku złapaliśmy jednostkę EN57-1260 jadącą do Skarżyska-Kamiennej oraz dwa pośpiechy: „Żeromskiego” z Warszawy Wschodniej do Krakowa Płaszowa prowadzonego przez EP07-243 oraz „Jadwigę” z Krakowa Płaszowa do Terespola z EU07-149.
EN57-1260 wyjeżdża z Kielc jako pociąg osobowy do Skarżyska- -Kamiennej |
EP07-243 z pociągiem pospiesznym "Żeromski" z Warszawy Wschodniej do Krakowa Płaszowa zbliża się do stacji Kielce |
EU07-149 z pociągiem pospiesznym "Jadwiga" z Krakowa Płaszowa do Terespola opuszcza Kielce |
Z kolei na samej stacji Kielce Piaski napatoczył się jeden z dwóch świętokrzyskich jelonków EN81-003 obsługujący osobówkę ze Skarżyska-Kamiennej oraz luzak ET22-231.
EN81-003 jako pociąg osobowy ze Skarżyska-Kamiennej do Kielc hamuje przed przystankiem Kielce Piaski |
ET22-231 mija peron przystanku Kielce Piaski |
Potem zaczął coraz intensywniej padać śnieg, więc podjęliśmy decyzję o powrocie na stację w Kielcach. Dotarliśmy tam po godzinie 12 i zaraz wjechał pociąg pospieszny „Bolko” z Wrocławia do Lublina prowadzony przez EU07-038.
EN81-003 na stacji Kielce |
EU07-038 wjeżdża z pociągiem pospiesznym "Bolko" z Wrocławia do Lublina |
Pięć minut później zjawił się główny cel naszego przyjazdu, czyli dodatek pielgrzymkowy z Zamościa do Częstochowy Stradom. Przyprowadziła go EU07-459. Przyjechał, zmienił czoło i punktualnie o 12:53 ruszył do Częstochowy.
EU07-459 z pociągiem dodatkowym z Zamościa do Częstochowy Stradom gotów do odjazdu z Kielc |
Jako że nasz główny cel został sfotografowany uznaliśmy że wracamy do Krakowa. Planowo mieliśmy wracać po godzinie 14, ale tak się złożyło że pośpieszny „Warmia” relacji Olsztyn – Kraków Płaszów z godziny 12:27 był opóźniony 60 minut, więc się na niego załapaliśmy. Czekając na pociąg powrotny wykonaliśmy jeszcze zdjęcia ET22-720 z pospiesznym „Kinga” relacji Kraków Płaszów – Białystok oraz jednostki EN57-1056, jednej z ostatnich jakie uchowały się w jedynym słusznym malowaniu.
EN57-1056 oczekuje na zatrudnienie w Kielcach |
ET22-720 z pociągiem pospiesznym "Kinga" z Krakowa Płaszowa do Białegostoku podczas postoju w Kielcach |
Na koniec złapaliśmy skład towarowy CTL z bykiem i sputnikiem.
ET22-R001+ET21-106 ze składem towarowym na stacji Kielce |
Przez całą drogę powrotną towarzyszyły
nam zawieje i zamiecie śnieżne, zupełnie jakby to był styczeń a nie początek
listopada. Do Krakowa dotarliśmy około godziny 15:30.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz