W pierwszą sobotę jesieni 2009 roku kolega Szymon wyciągnął mnie na zdjęcia na Linię Hutniczą Szerokotorową. Pięknego słonecznego dnia wybraliśmy się na początek do Sędziszowa. Tam już wiedzieliśmy, że dobrze trafiliśmy, bo pod semaforem od strony Sławkowa oczekiwał skład z trzema gagarami 2015+2010+2046.
ST44-2015+2010+2046 oczekują na wjazd do Sędziszowa od strony Sławkowa |
Ruszyliśmy więc dalej w kierunku Jędrzejowa i ulokowaliśmy się na łukach między Krzcięcicami a Potokiem. Na normalnym torze od razu trafił się jamnik 122 z węglarkami jadący od Sędziszowa.
ET41-122 z węglarkami na szlaku między przystankami Krzcięcice i Potok |
Na LHS póki co cisza. Skład widziany wcześniej w Sędziszowie nie raczył się jeszcze zjawić. Na torze normalnym za to napatoczyły się od strony Jędrzejowa pośpiech „Ustronie” i jamnik 113 z węglarkami.
EU07-040 z pociągiem pospiesznym "Ustronie" z Kołobrzegu do Krakowa |
ET41-113 z węglarkami zmierza w kierunku Sędziszowa |
Od Sędziszowa zaś nadjechał kibel relacji Katowice – Kielce.
EN57-720 jako pociąg osobowy z Katowic do Kielc pomiędzy przystankami Krzcięcice i Potok |
Potem przemieściliśmy się bliżej Jędrzejowa, w miejsce gdzie LHS rozstaje się definitywnie z linią normalnotorową do Kielc. Jechaliśmy polną wyboistą drogą uważając żeby nie urwać misy olejowej, aż tu zauważyliśmy że od Sędziszowa jedzie skład po szerokim torze. Był to ten, co go widzieliśmy w Sędziszowie, tyle że wypięli mu jednego loka. Było za mało czasu na znalezienie dobrej miejscówki i musieliśmy zadowolić się ujęciem z daleka.
ST44-2015+2010 ze składem mieszanym na szlaku Sędziszów - Łączyn |
Kilka minut później po normalnym torze przejechał pospieszny „Żeromski” z Warszawy Wschodniej do Krakowa Płaszowa prowadzony budyniem EP07-1048.
EP07-1048 z pociągiem pospiesznym "Żeromski" z Warszawy Wsch. do Krakowa Płaszowa kilka minut temu ruszyła z Jędrzejowa |
Znaleźliśmy odpowiednią miejscówkę przy szerokim torze i czekaliśmy na rozwój wydarzeń. Szczęście nam sprzyjało, gdyż już po 20 minutach od granicy nadjechał skład z rudą prowadzony przez batmany ST40s-03+06.
ST40s-03+06 ze składem z rudą na szlaku Łączyn - Sędziszów |
Kilka minut później normalnym torem przemknął pospieszny „Kinga” relacji Kraków – Suwałki prowadzony budyniem EP07-1055.
EP07-1055 z pociągiem pospiesznym "Kinga" z Krakowa do Suwałk zbliża się do Jędrzejowa |
Postanowiliśmy, że zostajemy tu jeszcze godzinę, żeby dać czas aż batmany dojadą do Sędziszowa i zwolnią szlak. Ruch na szerokim torze dopisywał, bo po dotarciu batmanów do Sędziszowa, w drogę w kierunku granicy ruszył kolejny skład, tym razem z klasycznymi gagarami 2044+2017.
ST44-2044+2017 z węglarkami na szlaku Sędziszów - Łączyn |
Uznaliśmy, że taki skład warto kawałek pogonić. Udało się dorwać go drugi raz w okolicach mijanki w Łączynie. Chociaż na tym ujęciu uwagę nieco odciągał osobliwy ciągnik rolniczy z przyczepą, który przypadkowo się załapał w kadrze 😛
Ten sam skład w rejonie mijanki w Łączynie |
Po wykonaniu zdjęcia wracaliśmy w kierunku Sędziszowa i przy przystanku w Krzcięcicach złapaliśmy pociąg pospieszny „Warmia” z Krakowa Płaszowa do Olsztyna prowadzony klasyczną zieloną EU07-038.
EU07-038 z pociągiem pospiesznym "Warmia" z Krakowa Płaszowa do Olsztyna w rejonie przystanku Krzcięcice |
Gdy dotarliśmy do Sędziszowa zauważyliśmy, że batmany ST40s-03+06, które 2,5 godziny temu łapaliśmy pod Jędrzejowem, dopiero ruszyły w dalszą drogę w kierunku Sławkowa. No to gaz do dechy i jedziemy je gonić. Skierowaliśmy się na znaną i lubianą miejscówkę na wiadukcie nad linią normalnotorową w Kozłowie. W tym miejscu LHS ma trudny profil i skład z klasycznymi gagarami jadący od Sędziszowa musi być wspomagany popychem. Lokomotywa popychająca potem odłącza się od składu w rejonie Charsznicy i wraca luzem do Sędziszowa. Batmany mają większą moc i nie wymagają tu popychu.
ST40s-03+06 ze składem z rudą pokonują wiadukt nad linią normalnotorową w Kozłowie |
Z Kozłowa śmignęliśmy szybko na kolejne ujęcie do Charsznicy.
Ten sam skład w rejonie Charsznicy |
Na ostatnie ujęcie tego składu Szymon wybrał łuk w Jeżówce. Mało brakowało, a nie zdążylibyśmy. Na przejeździe przez linię normalnotorową w Charsznicy akurat zaczęli opuszczać szlabany dla osobówki z Kozłowa do Katowic. Miejscówka na łuku w Jeżówce rzeczywiście jest ciekawa. Po kilku minutach przemknął EN57-1353 obsługujący osobówkę do Katowic, a zaraz potem na horyzoncie pojawił się skład szerokotorowy.
EN57-1353 jako pociąg osobowy z Kozłowa do Katowic mija Jeżówkę. W tle widać skład towarowy z ST40s-03+06 |
ST40s-03+06 ze składem na łuku w Jeżówce |
Zdjęcie batmanów ze składem zawijającym się na łuku było
wspaniałym zakończeniem wyjazdu. Zadowoleni ze zdjęć ruszyliśmy lokalnymi
drogami w stronę domu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz