środa, 24 lutego 2021

2008-10-11 Jesienny wypad na LHS

 

W jesienną sobotę 11 października 2008 r. Szymon namówił mnie i Tomka na zdjęcia w okolicach Jaroszowca Olkuskiego. Głównym naszym celem była Linia Hutnicza Szerokotorowa Hrubieszów – Sławków. Ale nie pogardziliśmy też biegnącą wzdłuż niej normalnotorową linią Katowice – Tunel. Kursowało po niej wówczas 10 par pociągów osobowych, a także para TLK Gliwice – Warszawa. Jeździła ona jednak w mało fotogenicznych godzinach. Natomiast czasowo na tę trasę został skierowany pośpieszny „Długosz” z Katowic do Lublina, który już miał bardziej dogodne pory kursowania. Wyruszyliśmy tak, żeby rozpocząć fotografowanie właśnie od „Długosza”. W okolicach Jaroszowca Olkuskiego zameldowaliśmy się przed godziną 9. Było jeszcze mgliście jak to często bywa jesienią. Zapowiadało się jednak, że mgła się podniesie i wyjdzie słońce. „Długosza” przyprowadził byk 980. 

ET22-980 z pociągiem pospiesznym "Długosz" z Katowic do Lublina
na szlaku Jaroszowiec Olkuski - Wolbrom

Pół godziny później zjawiła się osobówka z Katowic do Kielc zestawiona z EN57-1036.

EN57-1036 jako pociąg osobowy z Katowic do Kielc

Przed godziną 10 mgła zaczęła się podnosić. Pierwszym pociągiem złapanym ze słońcem był skład kontenerów prowadzony przez ET22-157. 

ET22-157 z pociągiem kontenerowym zmierza w kierunku Wolbromia

Parę minut później przyszła pora na pierwszy pociąg na LHS. Od strony granicy nadjechał skład z rudą prowadzony przez ST44-2021+2043. 

ST44-2021+2043 ze składem z rudą jedzie w kierunku Sławkowa

Niedługo potem wypogodziło się na dobre, jednak nastała ponad 2-godzinna posucha w ruchu. Kolejny skład upolowaliśmy dopiero po godzinie 12. Był nim jadący od Sławkowa skład na LHS, który złapaliśmy z jesiennym drzewkiem. Na czele gagary 2045 i 2007. 

ST44-2045+2007 ze składem w kierunku Hrubieszowa

Pół godziny później po normalnym torze pomknął EN57-1168 jako osobówka z Kozłowa do Katowic. 

EN57-1168 jako pociąg osobowy z Kozłowa do Katowic

Potem podjęliśmy decyzję o zmianie miejscówki i przemieściliśmy się na stację w Jaroszowcu Olkuskim. Pierwszym pociągiem, jakiego tu złapaliśmy był EN57-1933 obsługujący osobówkę Katowice – Kozłów. 

EN57-1933 jako pociąg osobowy z Katowic do Kozłowa rusza
ze stacji Jaroszowiec Olkuski

Dosłownie kilka minut później po LHS-ie od Sławkowa pojechały te same gagary, które łapaliśmy rano, czyli 2043+2021. Tym razem podjęły skład mieszany. 

ST44-2043+2021 z mieszanym składem ze Sławkowa

Nie zdążyliśmy na dobre zmienić miejscówki a niemal w odbiegu za osobówką do Kozłowa pojechał ET41-047 z węglarkami. 

ET41-047 z węglarkami mija stację Jaroszowiec Olkuski

Jeszcze skład nie zdążył zniknąć nam z oczu, a już w drugą stronę nadjechał byk 465 z żółtym czołem prowadzący skład kontenerów. Uwieczniliśmy go obok zakładu wykonującego naprawy rewizyjne lokomotywom spalinowym. 

ET22-465 ze składem kontenerów wjeżdża do Jaroszowca Olkuskiego

Na szerokim torze ruch również dopisywał. Gagary 2043+2021 po dojechaniu do Zarzecza zaliczyły krzyżowanie z kolejnym składem z rudą do Sławkowa. Tu postanowiliśmy szybko zmienić miejscówkę i złapać go przed przejazdem w Rabsztynie. Skład prowadzony przez ST44-2042+2009 pięknie zaprezentował się na łuku.

ST44-2042+2009 ze składem z rudą pomiędzy Jaroszowcem
a Olkuszem

Tym optymistycznym akcentem zakończyliśmy owocny wypad i wróciliśmy na godzinę 15 do Krakowa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz