W jesienną sobotę 11 października 2008 r. Szymon namówił mnie i Tomka na zdjęcia w okolicach Jaroszowca Olkuskiego. Głównym naszym celem była Linia Hutnicza Szerokotorowa Hrubieszów – Sławków. Ale nie pogardziliśmy też biegnącą wzdłuż niej normalnotorową linią Katowice – Tunel. Kursowało po niej wówczas 10 par pociągów osobowych, a także para TLK Gliwice – Warszawa. Jeździła ona jednak w mało fotogenicznych godzinach. Natomiast czasowo na tę trasę został skierowany pośpieszny „Długosz” z Katowic do Lublina, który już miał bardziej dogodne pory kursowania. Wyruszyliśmy tak, żeby rozpocząć fotografowanie właśnie od „Długosza”. W okolicach Jaroszowca Olkuskiego zameldowaliśmy się przed godziną 9. Było jeszcze mgliście jak to często bywa jesienią. Zapowiadało się jednak, że mgła się podniesie i wyjdzie słońce. „Długosza” przyprowadził byk 980.
![]() |
ET22-980 z pociągiem pospiesznym "Długosz" z Katowic do Lublina na szlaku Jaroszowiec Olkuski - Wolbrom |
Pół godziny później zjawiła się osobówka z Katowic do Kielc zestawiona z EN57-1036.
![]() |
EN57-1036 jako pociąg osobowy z Katowic do Kielc |
Przed godziną 10 mgła zaczęła się podnosić. Pierwszym pociągiem złapanym ze słońcem był skład kontenerów prowadzony przez ET22-157.
![]() |
ET22-157 z pociągiem kontenerowym zmierza w kierunku Wolbromia |
Parę minut później przyszła pora na pierwszy pociąg na LHS. Od strony granicy nadjechał skład z rudą prowadzony przez ST44-2021+2043.
![]() |
ST44-2021+2043 ze składem z rudą jedzie w kierunku Sławkowa |
Niedługo potem wypogodziło się na dobre, jednak nastała ponad 2-godzinna posucha w ruchu. Kolejny skład upolowaliśmy dopiero po godzinie 12. Był nim jadący od Sławkowa skład na LHS, który złapaliśmy z jesiennym drzewkiem. Na czele gagary 2045 i 2007.
![]() |
ST44-2045+2007 ze składem w kierunku Hrubieszowa |
Pół godziny później po normalnym torze pomknął EN57-1168 jako osobówka z Kozłowa do Katowic.
![]() |
EN57-1168 jako pociąg osobowy z Kozłowa do Katowic |
Potem podjęliśmy decyzję o zmianie miejscówki i przemieściliśmy się na stację w Jaroszowcu Olkuskim. Pierwszym pociągiem, jakiego tu złapaliśmy był EN57-1933 obsługujący osobówkę Katowice – Kozłów.
![]() |
EN57-1933 jako pociąg osobowy z Katowic do Kozłowa rusza ze stacji Jaroszowiec Olkuski |
Dosłownie kilka minut później po LHS-ie od Sławkowa pojechały te same gagary, które łapaliśmy rano, czyli 2043+2021. Tym razem podjęły skład mieszany.
![]() |
ST44-2043+2021 z mieszanym składem ze Sławkowa |
Nie zdążyliśmy na dobre zmienić miejscówki a niemal w odbiegu za osobówką do Kozłowa pojechał ET41-047 z węglarkami.
![]() |
ET41-047 z węglarkami mija stację Jaroszowiec Olkuski |
Jeszcze skład nie zdążył zniknąć nam z oczu, a już w drugą stronę nadjechał byk 465 z żółtym czołem prowadzący skład kontenerów. Uwieczniliśmy go obok zakładu wykonującego naprawy rewizyjne lokomotywom spalinowym.
![]() |
ET22-465 ze składem kontenerów wjeżdża do Jaroszowca Olkuskiego |
Na szerokim torze ruch również dopisywał. Gagary 2043+2021 po dojechaniu do Zarzecza zaliczyły krzyżowanie z kolejnym składem z rudą do Sławkowa. Tu postanowiliśmy szybko zmienić miejscówkę i złapać go przed przejazdem w Rabsztynie. Skład prowadzony przez ST44-2042+2009 pięknie zaprezentował się na łuku.
![]() |
ST44-2042+2009 ze składem z rudą pomiędzy Jaroszowcem a Olkuszem |
Tym
optymistycznym akcentem zakończyliśmy owocny wypad i wróciliśmy na godzinę 15
do Krakowa.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz