Współpraca
MPK Częstochowa z węgierską firmą Ikarus trwała ponad pół wieku i u stup Jasnej
Góry kursowały Ikarusy serii 60, 66, 556, 620, 412, 415, 260 a najdłużej serii
280. W 2017 roku Częstochowa pozostawała w zasadzie ostatnim większym
polskim miastem eksploatującym w ruchu liniowym autobusy tej marki. O ile taka
sytuacja cieszyła miłośników komunikacji miejskiej, to pasażerów już
niekoniecznie i miasto szukało różnych sposobów na wycofanie wysokopodłogowych
autobusów. Jesienią 2017 r. zostały one zastąpione używanymi Jelczami z
Krakowa. Do Częstochowy trafiło 6 sztuk 10-letnich przegubowych Jelczy M181MB
oraz 3 sztuki 15-letnich krótkich Jelczy M121MB. Co ciekawe marka Jelcz nie
była wówczas obecna w taborze liniowym MPK Częstochowa od czterech lat, kiedy
to wycofano ostatnie egzemplarze serii M11. We wrześniu 2018 r. byłem służbowo
w Częstochowie i udało mi się upolować kilka ex-krakowskich Jelczy. Kariera
tych wozów w Częstochowie trwała zaledwie 1,5 roku. W lutym 2019 r. wszystkie
zostały wycofane i zastąpione kolejnymi używanymi autobusami z Krakowa. Tym
razem Solarisami Urbino 18 z rocznika 2006.
 |
Jelcz M181MB #213 (ex Kraków #DD468) na ulicy Sobieskiego w Częstochowie |
 |
Jelcz M181MB #216 (ex Kraków #DD472) również na ulicy Sobieskiego |
 |
Jelcz M181MB #214 (ex Kraków #DD469) na ulicy Piastowskiej |
 |
Jelcz M121MB #145 (ex Kraków #DJ682) na ulicy Sabinowskiej |
 |
Jelcz M181MB #214 na ulicy 1 Maja |
 |
Jelcz M121MB #145 na ulicy Pułaskiego |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz