Wakacje
2010 roku spędzałem w Bieszczadach i część pobytu poświęciłem na zdjęcia ostatnich
składów wagonowych obsługujących pociągi osobowe na liniach z Zagórza do
Łupkowa i z Zagórza przez Krościenko do Chyrowa na Ukrainie. W przypadku tej
drugiej trasy był to w ogóle ostatni rok kursowania osobówek. Oferta
przewidywała wówczas jedną parę pociągów relacji Jasło – Chyrów – Jasło i jedną
Ustrzyki Dolne – Chyrów – Ustrzyki Dolne. Na 30-kilometrowym odcinku od Uherzec
do granicy prędkość pociągów wynosiła 20 km/h, przez co frekwencja
występowała właściwie tylko na odcinku przygranicznym od Ustrzyk Dolnych do
Chyrowa. Na drugiej bieszczadzkiej linii z Zagórza do Łupkowa utrzymywany był
ruch dwóch par pociągów kursujących w piątki, soboty i niedziele w okresie
wakacyjnym. Wszystkie pociągi osobowe na tych liniach zestawiane były wówczas z
lokomotywy SU42 i jednego wagonu „bonanzy”. O ile ruch pasażerski w Zagórzu
prezentował w 2010 roku stan daleko posuniętej agonii, o tyle ruchu towarowy
był spory. Z powodu zerwanego po powodzi mostu na Popradzie w Starym
Sączu, linia przez Łupków pełniła wtedy rolę trasy objazdowej dla nieczynnego
przejścia granicznego ze Słowacją w Muszynie. Codziennie trasą Zagórz –
Łupków kursowało kilka par pociągów prowadzonych lokomotywami serii ST43.
 |
SM42-825 na stacji w Zagórzu. 28.07.2010 |
 |
ST43-380 oczekuje na zatrudnienie w Zagórzu |
 |
SU42-535 z pociągiem relacji Chyrów - Jasło wjeżdża na stację Ustrzyki Dolne. 30.07.2010 |
 |
SU42-506 z pociągiem z Jasła do Chyrowa wjeżdża na stację Uherce |
 |
ST43-272 na stacji w Zagórzu |
 |
ST43-380 na stacji w Zagórzu |
 |
SU42-522 z pociągiem z Łupkowa do Zagórza zbliża się do stacji docelowej |
 |
ST43-228 ze składem kontenerów relacji Velka Ida - Małaszewicze na łuku między Morochowem a Czaszynem |
 |
SU42-522 z pociągiem z Zagórza do Łupkowa w przełomie rzeki Osławy między Mokrym Małopolskim a Wysoczanami |
 |
ST43-272 z pociągiem zbiorowym do Jasła szykuje się do odjazdu z Zagórza |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz