Spędzając wakacje 2009 roku w okolicach Miastka nie mogłem sobie odmówić wizyt na linii kolejowej Słupsk – Szczecinek, która była wówczas jednym z ostatnich bastionów składów wagonowych prowadzonych trakcją spalinową. Było to spowodowane specyficznym systemem sterowania ruchem, jaki wówczas tam obowiązywał. Na 105-kilometrowej linii ze Szczecinka do Słupska obsadzona była tylko jedna stacja w Miastku. Dyżurny ruchu z tej stacji miał za zadanie sterować zdalnie czterema mijankami bezobsługowymi mieszczącymi się w Białym Borze, Kawczu, Kępicach i Korzybiu. Łączność między dyżurnym z Miastka a maszynistami zapewniał specjalny system firmy Kapsch. W związku z czym wjazd na linię Słupsk – Szczecinek miały wyłącznie lokomotywy wyposażone w ten system. W 2009 roku na omawianej trasie pracowały lokomotywy serii SU42 prowadzące dwuczłonowe zestawy wagonów piętrowych Bhp. W dniach 27 i 31 lipca 2009 r. udało mi się wykonać kilka zdjęć składów na linii Słupsk – Szczecinek.
SU42-501 z pociągiem osobowym ze Szczecinka do Słupska wjeżdża do Miastka. 27 lipca 2009 r. |
Skład oczekuje na krzyżowanie z pociągiem przeciwnej relacji |
Kilka minut później przyjechał pociąg ze Słupska do Szczecinka prowadzony przez SU42-517 |
Krzyżowanie pociągów w Miastku |
Pociąg ze Słupska rusza w dalszą drogę do Szczecinka |
W 2009 r. w Miastku można było jeszcze spotkać pociąg zdawczy. Tu SM42-897 z trzema platformami. |
SU42-501 z oliwkowym piętrusem na stacji Kawcze. Pociąg relacji Słupsk - Szczecinek. 31 lipca 2009 r. |
SU42-514 z pociągiem relacji Szczecinek - Słupsk na szlaku Miastko - Kawcze |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz